کود مرغی

بازار خرید انواع کود مرغی فشرده

آیا می دانید دلایل عمده فشرده سازی انواع کودهای مرغی تولید شده و عرضه آنها به بازار های خرید سراسر کشور چیست؟ آیا می دانید کودهای مرغی فشرده حاوی چه موادی بوده و چه مزایایی دارند؟
امروزه با پیشرفت روز افزون میزان تولید کودهای مرغی درباره ی خواص و مزایای کودهای مرغی بررسی های زیادی به عمل آمده است و طی این بررسی ها مشخص شده که کودهای مرغی مواد بسیار با ارزشی در بسیاری از مصارف ازجمله کشاورزی و خوراک دام بحساب می آیند. چرا که کودهای مرغی حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی از جمله پتاسیم، فسفر، کلسیم و عناصر ریز مغذی از جمله مس، روی، آهن و منگنز می باشند.

کودهای مرغی در کنار تمام خواص مفیدی که دارند مضراتی نیز دارند. که از جمله این مضرات می توان به وجود برخی باکتری ها و قارچ ها و بیماری ها و وجود مقدار زیادی آمونیاک در کودها اشاره نمود که موجب آسیب رسانی به گیاهان و ریشه سوزی در آنها می شوند. از این رو توصیه نموده اند که حتما کودهای مرغی را قبل از استفاده فرآوری کنیم.

کودهای مرغی در طی فرآوری، فشرده سازی نیز می شوند. فشرده سازی کودهای مرغی موجب کاهش حجم کودها و ضدعفونی شدن و استریل شدن کودها می شود و به این ترتیب کودهای مرغی را به موادی بسیار مفید تبدیل می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا