کود مرغی

کشت پسته با استفاده از کود مرغی

آیا استفاده از کود مرغی در باغ های کشت پسته مجاز است؟ آیا اطمنیان دارید که با مصرف کود مرغی محصول پسته مرغوبی خواهید داشت؟ آیا از کود دیگری نمی توان استفاده نمود؟
باغداران پسته در شهرهای کرمان و رفسنجان معمولاً از کودهای متنوع استفاده نموده و بویژه مصرف کود مرغی در مزارع آنها بسیار رایج است.

دلیل اینکه چرا از کود مرغی بیش از سایر کود ها استفاده می شود حتماً این نیست که با مصرف کود مرغی کیفیت پسته بالاتر خواهد رفت. چرا که چنانچه از نحوه کاربرد کود مرغی و یا سایر کودها اطلاع درستی وجود نداشته باشد، آسیب های جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

کود مرغی در صورتیکه فرآوری شده باشد، عناصر ریز مغذی فراوانی نسبت به خاک معمولی و یا سایر کودها دارد، لذا بیش از کودهای مشابه مصرف می گردد.

چنانچه در شروع فصل بهار از کودهای مرغی در پای درختان پسته استفاده گردد، درخت از استارت رشد مطلوبی برخوردار شده و دارای ترکه های مناسبی خواهد شد و این ترکه ها ظرفیت لازم جهت رشد و نمو پسته های مرغوب را دارا می باشند.
البته دقت به این نکته ضروریست که چنانچه از کودهای مرغی خام در پای درختان پسته استفاده شود، بدلیل اینکه فرآوری نشده اند، لذا از قدرت باروری بالایی برخوردار نیستند و استارت رشد مناسبی در درختان رخ نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا