دسته‌بندی نشده

خرید کود npk ماکرو کامل 20-20

خرید کود npk ماکرو کامل 20-20 می توان گفت از جمله کودهای شیمیایی پرطرفدار برای استفاده در مزارع و باغات می باشد. این کود به مقدار مناسب گیاه دارای عناصری که باعث رشد گیاه می شود هست که در ادامه مطلب عناصر موجود در کود بیان خواهیم کرد؟

کودها خود دارای انواع و اقسام متفاوت هستند که با توجه به نوع رشد گیاه، نوع خاک زمین زراعی و نوع اقلیمی که قصد پرورش گیاه دارید انتخاب میشوند. در ادامه انواع کود ها را بیان خواهیم کرد. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب کود باید اطلاعات کامل از هر نوع را داشته باشید.

انواع کود

  1. کمپوست
  2. کود گیاهی
  3. کود حیوانی
  4. کود شیمیایی
  5. کود آلی
  6. کود بیولوژیک

از جمله کود های شیمیایی که مردم در اقصار نقاط دنیا به خرید کودnpk بیشتر از کودهای دیگر تقاضا نشان داده اند. چرا که گیاهان برای رشد خود بیشتر از هر عناصری به نیترژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارند.

خرید کود ماکرو npk 20-20

  1. فسفر
  2. پتاسیم
  3. نیترژن

اعدادی که بعد از کلمه npk می آید نشان دهنده سه عنصری بیان شده در بالا است. که 20 درصد فسفر، 20 درصد پتاسیم، 20 درصد نیترژن است که مجموع این 3 عنصر 60 درصد می شود و مابقی آن با توجه به کلمه ماکرو عناصر پر مصرفی مانند منیزیم و کلسیم است. در هنگام خرید کود npk به این درصدها توجه داشته باشید.

خرید کود npk

  1. مزرعه داران و کشاورزان
  2. مرکز پخش کود به صورت عمده و پخش جزئی کود
  3. گلخانه داران
  4. باغچه داران
  5. فروشگاه های عرضه کننده وسایل باغداری

همانطور که در بالا بیان شد این ها نمونه ای از خریداران کود بودند. که کود مورد نظر خود را با توجه به نیاز گیاه خریداری می کنند. این خریداران به خرید کود npk نیاز دارند چرا که این کود اگر از همان ابتدای رشد به گیاه داده شود گیاه به خوبی به رشد خود ادامه می دهد.

فواید کود npk ماکرو

  1. پتاسیم، بالا بردن کیفیت میوه و گل گیاه
  2. پتاسیم، باعث به وجود آمدن پروتئینی که باعث کاهش بیماری گیاه می شود
  3. افزایش گلدهی در گیاهان زینتی
  4. فسفر جلوگیری از استرس
  5. ریشه زدایی و شکوفه زدن بیشتر گیاه
  6. نیتروژن رشد سریع شاخه و برگ ها

هنگامی که می خواهید کود خریداری کنید، حتماً به فروشنده توضیح دهید، که این کود چه زمانی می خواهید استفاده کنید. تا شما را در انتخاب کود و زمان استفاده درست از آن راهنمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا