کود مرغی

پخش بهترین کود مرغی اصلاح شده

آیا می دانید کودهای مرغی را به چه منظور اصلاح سازی کرده و آنها را در بازار پخش می کنند؟ آیا می دانید بهترین زمان برای استفاده از انها چه فصلی است؟ آیا می دانید روش تعیین میزان کود مورد نیاز چه روشی است؟
کودهای مرغی تولید شده بعد از جمع اوری از مرغداری ها بهتر است که فورآ مورد استفاده قرار نگیرند و در ابتدا فرآوری و اصلاح سازی شوند. چرا که انباشته کردن کودهای مرغی تازه بر روی هم موجب هدر رفت ازت موجود در آنها بصورت گاز آمونیاک می شود و این خروج گاز آمونیاک خود نیز بوی بدی را تصعید می کند. برای از بین بردن این بوی بد و جلوگیری از هدر رفت مواد غذایی موجود در کودها آنها را با سولفات آلومینیوم اصلاح سازی می کنند.

تعیین مقدار کوددهی به گیاهان:
بهترین روش برای تعیین میزان کود مرغی مورد نیاز برای گیاهان، مراجعه به مهندسین و کارشناسان اداره جهاد و کشاورزی می باشد. آنها با انجام آزمون خاک در یک هکتار و سنجش میزان تجزیه کود در خاک آن منطقه میزان کود مصرفی مورد نیاز را تعیین می کنند.

تعیین زمان مناسب کوددهی گیاهان:
بهترین زمان برای کوددهی گیاهان فصل بهار است چرا که فصل بهار زمان گلدهی و نمو گیاهان می باشد. در فصل زمستان هم کوددهی می تواند بسیار مفید باشد چرا که بارش های زمستانه موجب می شود کودها به درون خاک نفوذ کرده و جذب ریشه ها شوند و در زمان مناسب مورد استفاده گیاهان قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا