کود مرغی

عرضه کننده انواع کود مرغی خشک

 آیا می دانید تولید کننده کود مرغی، انواع این کودها را چگونه خشک سازی کرده و به بازار عرضه می کند؟ آیا می دانید این کودهای مرغی از چه موادی تهیه می شوند؟ آیا می دانید کودهای مرغی خشک شده چه خواص و فوایدی دارند؟
کودهای مرغی اگر پس از جمع اوری از مرغداری ها فراوری و خشک سازی نشوند و در فضای باز روی هم انباشته شوند موجب هدر رفت ازت موجود در آنها به صورت خروج گاز آمونیاک شده و خروج گاز آمونیاک نیز موجب تصعید بوی بدی از کودها می شود از این رو بهتر است کودهای مرغی را حتما پس از جمع آوری اصلاح سازی و خشک سازی کنند.

خشک سازی کودهای مرغی به دو صورت مکانیکی و طبیعی صورت می گیرد. در روش طبیعی کودهای مرغی را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید می گذارند تا رطوبتشان گرفته شده و خشک شوند که این روش زمان زیادی را می طلبد و در روش مکانیکی کودها را با دستگاه های مکانیکی مخصوص خشک می کنند که در این روش کودها به سرعت خشک شده ولی به سرمایه اولیه برای خرید دستگاه ها نیاز است.

کودهای مرغی خشک شده، کودهایی کامل و دارای اسید آمینه و اسید هیومیک می باشند که کمبود مواد غذایی گیاهان را برطرف کرده و PH  خاک را تنطیم کرده و از فرسایش خاک جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا