کود مرغی

تاثیرات و مزایای کود مرغی ارگانیک

آیا می دانید به چه نوع کود مرغی، ارگانیک اطلاق می گردد؟ منظور از ارگانیک بودن چیست؟ تاثیرات و مزایای این نوع کودهای مرغی چیست و بیشتر در چه مرحله ای از فرآیند کشت، بیشتر مشخص خواهد شد؟
در فرآیند و عملیات کود دهی مزارع و باغ ها، سلامت ترکیب کودها بسیار حائز اهمیت است، چرا که نوع ترکیبات و عناصر موجود در کودهای مرغی، بازخورد و اثر آن در زمان برداشت محصول مشخص خواهد داشت.

کودهای ارگانیک مرغی می توانند یکی از کودهای مطلوب به همین منظور باشند. چرا که در زمان پرورش مرغ های ارگانیک، از انواع مکمل ها و آنتی بیوتیک های مرسوم موجود استفاده نمی شود، لذا در کودهای حاصل از این نوع مرغ ها، ترکیبات داروهای ممنوعه یافت نمی شود و در نتیجه کود مورد نیاز خاک زمین های کشاورزی، عاری از هر گونه عوارضی، تولید خواهند شد.

به دلیل شیوع بیماری ها و آلودگی های واگیر در مرغداری ها از انواع داروها جهت کاهش یا جلوگیری از مرگ و میر جوجه ها در روزها و هفته های ابتدایی رشد استفاده می گردد و این داروها در روزهای سرد سال مصرف بیشتری دارد، ولی در نهایت عوارض داروها به کودهای تولید شده از این مرغ ها انتقال خواهد یافت و از قدرت حاصلخیزی کودهای مرغی کاسته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا