کود مرغی

فروش انواع کود مرغی پلیت شده و گرانوله

آیا با تمامی فرآورده های کودهای مرغی آشنایی دارید؟ آیا تفاوت در فواید و تاثیرات انواع کودهای مرغی را می دانید؟ آیا می دانید جهت یافتن مراکز فروش کود پلیت شده و یا گرانوله مرغی چگونه بایستی اقدام نمود؟
کودهای مرغی انواع و اقسام مختلفی دارند و هریک نیز دارای تاثیرات متفاوت بر روی محصولات کشاورزی و یا دام هستند.
لذا اینکه چه نوع کود مرغی و با چه ترکیبی تولید و یا استفاده شود، به دغدغه اصلی تولیدکنندگان و بیشتر از آنها به نگرانی و دغدغه مهم کشاورزان و دامداران بدل شده است.

کودهای مرغی در حالت اولیه یعنی خام خود نیز می توانند تاثیرات مثبتی داشته باشند. ولی معایب آنها نسبت به فواید آن بیشتر است و آن هم بدلیل املاح، آلودگی ها و باکتری های موجود در آن می باشد.

ولی چنانچه همین کودهای اولیه بواسطه عملیات فرآوری، بوِیژه در دستگاه های مکانیزه، حرارت داده شوند و خشک گردند، تبدیل به کودهای پلت و یا گرانوله می شوند که عوامل بیماری زا و آسیب رسان آنها از بین رفته است.

کشاورزان و دامدارن بایستی دقت نمایند، در صورتیکه قصد تهیه و خرید این کودهای تبدیلی را دارند، مطمئن ترین روش، مشاوره با کارشناسان امر جهت آشنایی با فاکتورهای کودهای سالم و استاندارد است. لذا ابداً به تبلیغات و تضمین های دلالان و فروشندگان توجه نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا