کود مرغی

مرکز پخش عمده کود مرغی فشرده

آیا میدانید فشرده سازی کودهای مرغی توسط تولید کنندگان کودهای مرغی در ایران به چه منظور صورت گرفته و دلایل اصلی عرضه عمده این کودها در مرکز های پخش سراسر کشور چیست؟
امروزه با توجه به رشد سریع جمعیت در ایران، نیاز به افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز بیشتر احساس می شود. بهترین راه برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استفاده از کودهای ارگانیک مرغوب می باشد که بهترین آنها کودهای مرغی شناخته شده اند. 

کودهای مرغی بهتر است که برای بهبود عملکردشان و جلوگیری از هدر رفت موادغذایی موجود در آنها سریعتر فرآوری شده و بعد مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از اساسی ترین مراحل فرآوری کودهی مرغی خشک سازی و فشرده سازی کودها می باشد.

کودهای مرغی پس از فشرده سازی، 20 الی 30 درصد حجم خود را از دست می دهند که این موجب سهولت در امر نگهداری و حمل و نقل کودها می شود.
این کودها زمانی که فشرده می شوند حجم آنها چند برابر کمتر می شود بدون اینکه از ارزش غذایی آنها و عناصر غذایی موجود در آنها چیزی کم شود بنابراین وقتی این کودها را در پای گیاهان می ریزند این کودها کم کم از حالت فشرده خارج شده و عناصر غذایی خود را در اختیار گیاهان قرار می دهند و مواد غذایی مورد نیاز آنها را تأمین می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا