کود مرغی

مرکز خرید انواع کود مرغی غنی شده

آیا می دانید کود مرغی غنی شده چیست؟ آیا انواع کودهای مرغی غنی شده را می شناسید؟ آیا می دانید که این کودها حاوی چه موادی هستند؟ آیا دلیل تولید این کودها و عرضه آنها در مراکز فروش را می دانید؟
کودهای مرغی خام حاوی مواد آلی، فسفر، پتاسیم، روی و اهن و … می باشند که از این کودها به دلیل داشتن باکتری های مختلف و بیماری های قارچی و همینطور داشتن مقادیر زیاد آمونیاک که موجب سوختن ریشه و اندام گیاهان می شود استفاده نمی کنند ازین رو کودهای مرغی را غنی سازی می کنند.

کودهای مرغی را به دلیل تفاوت در نیاز غذایی خاک ها در مناطق مختلف به چند صورت غنی سازی می کنند که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم

کودهای مرغی پلیتی: در این روش کودهای مرغی را توسط حرارت خشک نموده و آن را کاملا خشک و ضدعفونی می نمایند سپس کودها را با دستگاه پلیت کننده به شکل پلیت درآورده و بسته بندی می نمایند.

کودهای مرغی مایع: کودهای مرغی باید بصورت شخم زنی و یا چالود مورد استفاده قرار گیرتد و قابلیت انحلال در آب را ندارند از این رو متخصصان اقدام به تولید کود مرغی مایع نمودند.

کودهای مرغی گرانوله: کودهای مرغی گرانوله همان کودهای مرغی پلیتی هستند با همان خواص و تنها در ظاهر با هم متفاوت می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا