کود مرغی

فروش عمده انواع کود مرغی خام

آیا می دانید کود مرغی خام چیست چگونه تهیه می شود؟ کودهای مرغی خام حاوی چه موادی هستند یا بعبارتی این کودها از چه موادی تولید می شوند؟ دلیل تولید و فروش عمده این کودها چیست؟
کودهای حیوانی بدلیل دارا بودن خواص و فواید زیاد برای خاک و گیاهان و قیمت ارزان آنها از دیرباز مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گرفته بودند در این میان کودهای مرغی بخاطر داشتن مواد مغذی فراوان در خود بیشتر از سایر کودهای حیوانی مانند کود اسب و گوسفندی و گاوی مورد توجه قرار دارند.

کودهای مرغی از جمع آوری مجموع ادرار و مدفوع فضولات مرغ های گوشتی و تخمگذار و مرغ های مادر و یا مرغ های قفسی تولید می شوند و به همین خاطر از کیفیت بالاتری برخوردارند.

کیفیت کودهای مرغی کاملا به نوع جیره غذایی آنها، به نوع بستری که در آن قرار می گیرند و شیوه ی جمع آوری و نگهداری آنان بستگی دارد.

در ایران بخش عظیم کودهای مرغی تولید شده یعنی حدود 90 درصد آن در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی آن صرف تولید برق و خوراک دام و تغزیه ماهی می شود.

در کشورهای صنعتی استفاده های فراوانی از این کودها در مصارف مختلف بعمل می آورند در صورتی که در ایران خیل عظیمی از آنها در مرغداری ها کپک می زنند و اینها همه ناشی از ندانستن فواید زیاد کود مرغی می باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا