کود مرغی

فروش کود مرغی فرآوری شده در ایران

آیا می دانید روش های اصلی فرآوری کودهای مرغی تولید شده کدامند؟ آیا می دانید کودهای مرغی را بیشتر به چه منظور فرآوری کرده و در فروشگاه های سراسر ایران عرضه کرده و به فروش می رسانند؟
می دانیم که فضولات مرغی جمع آوری شده از مرغداری ها ،هرچه سریعتر فرآوری شوند مقدار کمتری از مواد آلی و غذایی و پروتئین های موجود در آن هدر می رود. رطوبت و حرارت دو عامل از مهمترین عوامل تأثیر گذار در تجزیه کودها هستند و هرچه رطوبت و حرارت بیشتر باشد مقدار بیشتری ازت آلی به ازت معدنی تبدیل می شود.

برای فرآوری کودهای مرغی می توان از سه روش زیر استفاده کرد.
روش اول: روش دپو کردن و یا روی هم انباشتن کودها
در این روش کودهای مرغی را درون گودال سیمانی و یا در فضایی سرپوشیده ذخیره می کنند. در این روشش باید کودها را هر چند روز یکبار زیر و رو نمود. کودهای فرآوری شده با این روش در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

روش دوم: روش خشک کردن کود
امروزه خشک سازی کودهای مرغی در اغلب کشورهای جهان رایج می باشد. این روش موجب کاهش حجم 20 الی 30 درصدی کودها می شود. از این رو ذخیره آن نیاز به فضای کمتری خواهد داشت.

روش سوم: روش سیلو کردن کودهای مرغی
در بسیاری از کشور ها کودهای مرغی را پس از جمع آوری با ضایعات کشاورزی و باقیمانده های علوفه و دیگر مواد سیلو می نمایند. شرط اصلی برای سیلو کردن کودها برقراری شرایط 40 الی 65 درصدی رطوبت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا