کود مرغی

فروشگاه بزرگ کود مرغی ارگانیک

آیا می دانید که امروزه به چه دلیل استفاده از کودهای مرغی ارگانیک رواج پیدا کرده و در فروشگاه های بزرگ سراسر کشور عرضه می گردند؟ از کودهای مرغی ارگانیک چگونه در کوددهی مزارع استفاده می کنند؟
امروزه مصرف کنندگان کودها با شیوع بیماری ها و سرطان های مختلف که همه از استفاده ی کودهای شیمیایی در کشاورزی نشأت گرفته است، استفاده از کودهای شیمیایی را کنار گذاشته و به استفاده از کودهای ارگانیک روی آورده اند.

یکی از بهترین و کامل ترین کودهای ارگانیک از نظر مواد غذایی و بی ضرر بودن، کودهای ارگانیک پایه مرغی می باشند. این کودها از فضولات بستری مرغ ها یعنی مجموع ادرار و مدفوع مرغ ها تهیه می شوند.

بهترین روش برای استفاده از کودهای مرغی ارگانیک روش چالکود می باشد. این روش موثر ترین راه در افزایش کیفی و کمی محصولات می باشد. روش چالکود کودها به این صورت است که چاله هایی را در کنار درختان حفر کرده و خاک بیرون آمده از آن را بصورت یکنواخت در حدفاصل درختان پخش می کنند و به محض کندن چاله ها انها را آبیاری کرده و درون آنها را با کود پر می کنند.

بهترین زمان برای انجام چالکود آخر پاییز و آخر زمستان می باشد. خاک بیرون آمده از چاله ها به هیچ عنوان نباید به درون چاله ها برگردد و چاله ها را باید در مسیر آبیاری حفر نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا