کود مرغی

تولید انواع کود مرغی مایع

آیا می دانید انواع کودهای مرغی مایع را به چه منظور تولید می کنند؟ آیا می دانید بهترین زمان برای کوددهی با کودهای مرغی مایع چه زمانی می باشد؟ آیا می دانید بهترین روش برای تعیین مقدار کود مورد نیاز گیاهان چه روشی می باشد؟
کودهای مرغی کودهایی ارگانیک بوده که سرشار از مواد مغذی برای گیاهان می باشند. این کودها نقش بسزایی در رشد و نمو گیاهان و حاصلخیزی و باروری خاک ها دارند. کودهای مرغی را به شکل های مختلف برای استفاده های مختلف تبدیل می کنند که یکی از این شکل ها شکل مایع آن می باشد.

کودهای مرغی مایع را می توان به راحتی در کوددهی مزارع مورد استفاده قرار داد. این کودها به راحتی در خاک نفوذ کرده و عناصر موجود در آنها جذب گیاهان می شوند. این کودها با حفظ رطوبت خاک نیاز گیاهان را به آبیاری های پیاپی از بین می برند.

تعیین زمان کوددهی مزارع:
بهترین زمان برای کوددهی مزارع با کودهای مرغی مایع فصل بهار و فصل زمستان می باشد. چرا که در فصل بهر زمان گلدهی گیاهان می باشد و فصل زمستان زمان بارش های زمستانه بوده که موجب تثبیت مواد غذایی موجود در کودها در خاک می شوند.

تعیین مقدار کوددهی:
برای تعیین کود مورد نیاز خاک باید به مشاورین اداره جهاد و کشاورزی مراجعه کرده تا آنها با انجام آزمون خاک در یک هکتار میزان کود مورد نیاز را تعیین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا