کود مرغی

عرضه عمده کود مرغی پلیت شده

آیا می دانید کودهای مرغی را به شکل هایی فرآوری کرده و بصورت عمده به بازار عرضه می کنند؟ آیا میدانید کودهای مرغی پلیت شده چه خصوصیاتی داشته و چه فوایدی در کشت و کار خواهند داشت؟
امروزه بابررسی های بعمل آمده مشخص شده که هرچه کودهای مرغی پس از جمع آوری سریع تر فرآوری شوند، مواد آلی و غذایی و پروتئین های موجود در انها کمتر هدر می رود. همچنین رطوبت و حرارت دو عامل مهم و تأثیر گذار بر تجزیه ی کودهای مرغی می باشند و هرچه رطوبت و حرارت وارده به کودهای مرغی بیشتر باشد ازت آلی بیشتری به ازت معدنی تبدیل می شود. از این رو فرآوری کودهای مرغی با حرارت فرآوان، تأثیرات مفید زیادی بر روی کودها و در نتیجه حاصلخیزی خاک ها خواهد داشت.

 یکی از انواع کودهای مرغی فرآوری شده، کودهای مرغی پلیتی می باشند. برای تهیه این کودها در ابتدا فضولات مرغ ها را از مرغداری ها جمع آوری کرده و پس از گندزدایی آنها را خشک سازی کرده و غنی سازی می کنند پس از انجام این مراحل کودهای تولید شده را با فشرده سازی به شکل پلیت در آورده و بسته بندی می نمایند.

کودهای مرغی پلیت شده با تشکیل هوموس در خاک موجب اصلاح خاک و خواص فیزیکی و شیمیایی آن می شوند و با اضافه کردن آنها به خاک مواد غذایی مورد نیاز گیاهان بطور کامل تأمین می شود و شرایط مناسبی برای رشد و نمو انها فراهم می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا