کود مرغی

پخش کود مرغی فشرده در ایران

آیا می دانید فشرده سازی کودهای مرغی در چه زمان هایی و به چه منظوری انجام شده و بصورت عمده در فروشگاه های سراسر ایران پخش می کنند؟ استفاده از این کودها در کشاورزی چه فوایدی دارند؟
کودهای مرغی، موادی بسیار مفید و با ارزش در بسیاری از مصارف از جمله تولید برق، تولید بیوگاز خانگی، خوراک دام و ماهی می باشند و بیشترین مصرف آن، چیزی حدود 90 درصد آن در صنعت کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد. 

کودهای مرغی در کنار تمامی فوایدی که دارند دارای معایبی نیز می باشند. نگهداری و انبار داری و حمل و نقل کودهای مرغی بسیار مشکل بوده و هزینه های زیادی را در بر دارد. کودهای مرغی در حین تولید ممکن است آلودگی هایی از مرغ ها به انها انتقال پیدا کرده باشد و همچنین در هنگام جمع آوری، کودهای مرغی دچار آلودگی هایی نیز شده باشند.

برای رفع مشکلات گفته شده در بالا کودهای مرغی را خشک سازی و فشرده می کنند. چرا که با خشک سازی کودهای مرغی آلودگی ها و بیماری های موجود در انها از بین رفته و به موادی استریل شده تبدیل می شوند و با فشرده سازی کودهای مرغی حجم آنها 20 الی 30 درصد کاهش پیدا کرده و نگهداری از انها راحت تر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا