کود مرغی

پخش عمده کود مرغی پودری

آیا میدانید کودهای مرغی پودری را چگونه تهیه کرده و بصورت عمده در بازار عرضه و پخش می کنند؟ آیا می دانید بهترین روش برای کوددهی با استفاده از کودهای مرغی چیست و این کوددهی در چه زمانی بهتر است صورت بگیرد؟
کودهای مرغی پودری را از فضولات مرغ های گوشتی و تخمی تهیه می کنند. ابتدا این کودها را از مرغداری ها جمع آوری کرده و آنها را از مواد غیرضروری و غیر مفید پاکسازی می کنند پس از آن کودهای مرغی را خشک سازی کرده و با آسیاب کودها را پودر می کنند. به این صورت کودها را پودری و بسته بندی کرده و آماده ی عرضه به بازار می کنند.

بهترین، آسان ترین و موثر ترین روش برای کوددهی با کودهای مرغی روش چالکود می باشد. انجام آن به این صورت است که در پای هر درخت و به صورت ردیفی و در فاصله های یکسان چاله هایی ایجاد کرده و خاک انها را در حدفاصل چاله ها بصورت یکنواخت پخش می کنیم و درون چاله ها را با کودهای مرغی پر کرده و سریعا اقدام به آبیاری آنها می کنیم.

بهترین زمان برای کوددهی درختان با روش چالکود در اواخر فصل پاییز یعنی زمانی که برگ درختان کاملا خزان شده باشد و در اواخر فصل زمستان یعنی زمانی که درختان آماده رویش و زایش دوباره هستند می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا