کود مرغی

پخش عمده انواع کود مرغی فشرده

آیا می دانید کودهای مرغی فشرده به چه منظور تولید شده و در مراکز پخش سراسر کشور عرضه می گردند؟ آیا می دانید بهترین کودهای مرغی فشرده معمولا برای استفاده در چه مصارفی مورد استفاده قرار می گیرند؟
از کودهای مرغی فشرده در مصارف زیادی استفاده می شود که یکی از آنها خوراک دام، مخصوصا خوراک گاو می باشد. با تحقیق ها و بررسی های بعمل آمده مشخص شده که کودهای مرغی در تغذیه گاوهای گوشتی و شیری بسیار موثر عمل کرده و مفید می باشند. که برای شروع تغذیه گاوها با کود مرغی بهتر است که ابتدا 4 درصد از کود مرغی را با خوراک دام مخلوط کرده و به خورد دام دهند بعد از آن با افزایش تدریجی مقدار ان تا 30 در صد می توان کود مرغی را به جای پروتئین مورد نیاز خوراک دام مورد استفاده قرار داد.

در کارخانه های تولید خوراک دام با کود مرغی، این فرآیند بطور کاملا بهداشتی صورت می گیرد. تنها ماده مضری که در کودهای مرغی برای گاوها وجود دارد باکتری های سالمونلا می باشند که از طریق آنتی بیوتیک های مصرفی مرغ ها به فضولاتشان انتقال پیدا کرده است که این باکتریها در طی فرآیند خشک سازی کودها با حرارتی که می بیننند کاملا نابود شده و از بین می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا