کود مرغی

مرکز پخش بهترین کود مرغی خشک

آیا روش های مدرن و مکانیزه ی خشک سازی کودهای مرغی را می دانید؟ آیا می دانید که این کودهای مرغی را به چه منظور خشک سازی کرده و بصورت عمده به مرکز های پخش عرضه می کنند؟
با بررسی ها و تحقیق هایی که درباره ی خواص کودهای مرغی انجام شده به این نتیجه دست یافته اند که کودهای مرغی مواد بسیار با ارزشی در بسیاری از مصارف از جمله مهمترین آنها کشاورزی، بحساب می آیند.

کودهای مرغی تازه چیزی حدود 70 درصد در خود رطوبت دارند و هرچه میزان این رطوبت کمتر باشد و بعبارتی کودها خشک تر باشند، این کودها مواد مفید تر و با ارزش تری خواهند بود از این رو کودهای مرغی تازه را پس از جمع آوری خشک سازی می کنند.

امروزه خشک سازی کودهای مرغی به دو روش صورت می گیرد. روش اول روش طبیعی بوده که از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش کودهای مرغی را در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب می گذارند و منتظر می مانند تا رطوبت آن کم کم گرفته شود. این روش مستلزم زمان زیادی خواهد بود.

روش دوم روش خشک سازی مکانیکی خواهد بود که در این روش کودهای مرغی را با دستگاه های مکانیکی مخصوص خشک سازی می کنند. کودهای مرغی در این روش به سرعت خشک می شوند اما این روش مستلزم یک هزینه اولیه برای خرید دستگاه ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا