کود مرغی

مرکز فروش کود مرغی فرآوری شده فله ای

آیا می دانید کودهای مرغی را با چه روشی فرآوری می کنند و در مرکزهای فروش عرضه می کنند؟ آیا می دانید بهترین زمان برای کوددهی مزارع چه زمانی و چه فصلی می باشد؟ آیا روش تعیین کود مورد نیاز گباهان را می دانید؟
کودهای مرغی جمع آوری شده از مرغداری ها و قفس های مرغی ممکن است دارای باکتری ها و آلودگی هایی بوده باشند و موجب آسیب رسانی به گیاهان شوند. از این رو متخصصان می گویند که کودهای مرغی را قبل از استفاده حتما فرآوری کنید.

برای فرآوری کودهای مرغی، فضولات مرغ ها را از مرغداری ها جمع اوری کرده و آنها را پاک سازی می کنند. در مرحله ی بعد کودها را با روش های مکانیزه و مدرن خشک سازی کرده و مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را به کودها اضافه می کنند و به این ترتیب یک کود کامل و سرشار از مواد مغذی برای گیاهان تهیه می کنند.

تعیین زمان کوددهی:
کودهای مرغی را می توان در 4 فصل سال مورد استفاده قرار داد اما بهترین زمان برای کوددهی فصل بهار و زمستان می باشد و بهتر است که کوددهی در 2 یا 3 نوبت صورت بگیرد.

تعیین مقدار کوددهی:
برای تعیین میزان کود مورد نیاز گیاهان بهتر است که به مهندسین اداره جهاد و کشاورزی مراجعه شود تا آنها با انجام آزمون خاک در هکتار آن را مشخص کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا