کود مرغی

مرکز خرید انواع کود مرغی خشک

آیا می دانید کودهای مرغی را به چه منظور خشک سازی کرده و پس از آن به مرکزهای فروش عرضه می کنند؟ بهترین زمان برای کوددهی درختان با کودهای مرغی خشک چه زمانی می باشد؟
امروزه به علت تولید روز افزون کودهای مرغی محققان بررسی های زیادی را درباره خواص و فواید و مضرات کودهای مرغی بعمل آورده اند و به این نتیجه رسیده اند که کودهای مرغی نه تنها مواد مضری نبوده بلکه موادی بسیار با ارزش و مفید می باشند مخصوصا برای استفاده در صنعت کشاورزی.

کودهای مرغی تازه ممکن است دارای آلودگی ها و بیماری هایی که از مرغ ها به انها انتقال پیدا کرده اند باشند از این رو توصیه شده که کودهای مرغی را پس از جمع اوری خشک سازی کنند.

خشک سازی کودهای مرغی فواید زیادی دارد که چند مورد از انها را در این مطلب ذکر می کنیم.
خشک سازی کودهای مرغی با قرار دادن کودها در معرض حرارت فراوان صورت می گیرد که این حرارت فراوان موجب از بین رفتن و نابود شدن آلودگی ها و باکتری های موجود در کودهای مرغی می شود. به این ترتیب کودهای مرغی را با خشک سازی کاملا ضدعفونی و استریل می کنند.
خشک سازی کودهای مرغی همچنین موجب کاهش حجم 20 الی 30 ذرصدی کودها شده و امر نگهداری و حمل و نقل کودها را تا حد زیادی سهولت می بخشد.

بهترین زمان استفاده از کودهای مرغی در مزارع، فصل بهار می باشد اما بطور کلی گیاهان در طول سال سه بار به کوددهی نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا