کود مرغی

فروش عمده انواع کود مرغی خشک

آیا می دانید کودهای مرغی جمع آوری شده از مرغداری ها را چگونه خشک سازی می کنند؟ خشک سازی کودهای مرغی طی چه فرآیندهایی صورت می پذیرد؟ فروش عمده انواع این کودها به چه نحوی انجام می پذیرد؟
امروزه استفاده از کودهای مرغی در سراسر جهان رونق پیدا کرده است و بیشتر کشاورزان ترجیح می دهند که از کودهای حیوانی و ارگانیک در کشت و کار خود استفاده کنند. کودهای مرغی از بهترین و غنی ترین کودهای حیوانی بوده که سرشار از مواد غذایی مفید برای حالخیزی و رشد و نمو گیاهان می باشند. اما متخصصان کشاورزی استفاده از کودهای مرغی تازه را توصیه نکرده و اصرار دارند که کودهای مرغی پس از جمع آوری خشک سازی و فرآوری شوند.

در بعضی از کشورها کودهای مرغی را بصورت رقیق شده و محلول در آب استفاده می کنند که این روش در دراز مدت موجب آلودگی آب های زیرزمینی می شود و به محیط زیست آسیب می رسانند. از این رو خشک سازی کودهای مرغی بهترین روش برای نگهداری کودها می باشند.

خشک سازی کودهای مرغی با دو روش طبیعی و مکانیکی امکان می پذیرد. در روش طبیعی کودها را در مقابل تابش مستقیم آفتاب گذاشته و مدت زمان زیادی را منتطر مانده تا رطوبت کودها بطور کامل گرفته شود اما در روش مکانیکی کودها را توسط دستگاه های مخصوص خشک می کنند که در مدت زمان کوتاهی این کار انجام می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا