کود مرغی

فروشگاه بزرگ انواع کود مرغی فشرده

آیا می دانید فشرده سازی کودهای مرغی چه تأثیراتی می تواند بر روی کیفیت آنها داشته باشد؟ آیا می دانید بهترین روش برای استفاده از انواع این کودها در مزارع چه روشی بوده و این کودها را چگونه به فروشگاه های بزرگ کشور عرضه می کنند؟
کودهای مرغی از دسته ی کودهای آلی و ارگانیک بوده که در شکل های مختلف از جمله مایع، پلیتی، پودری و فشرده برای مصارف مختلف در می آیند.
فشرده سازی کودهای مرغی می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله مزایای آن کاهش حجم 20 الی 30 درصدی آن بوده که موجب سهولت در امر نگهداری حمل آنها شده و دیگر اینکه فشرده سازی کودهای مرغی موجب از بین رفتن رطوبت آنها شده و همانطور که می دانید کودهای مرغی هرچه خشک تر باشند مواد مفید تری خواهند بود.

بهترین روش برای کوددهی با کودهای مرغی فشرده روش چالکود می باشد که در این روش چاله هایی یکسان در پای درختان ایجاد کرده و خاک های بیرون آمده از آن را بطور یکنواخت در سطح خاک پخش می کنند و درون چاله ها را با کودها پر می کنند. نکته ی دیگری که باید رعایت شود این است که به محض پر کردن چاله ها با کود باید آنها را ابیاری نمود و هرگز خاک بیرون آمده از چاله ها را نباید به درون چاله ها برگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا