کود مرغی

عرضه انواع کود مرغی پلیت شده

آیا می دانید کودهای مرغی خام را به چه منظور پس از جمع آوری به کودهای مرغی پلیت شده تبدیل می کنند؟ این کودها به دلیل داشتن چه فوایدی، تولید شده و در بازار بصورت عمده عرضه می گردند؟
از کودهای مرغی ارگانیک معمولا برای اصلاح بافت خاک و حاصلخیزی آن استفاده می کنند و این کودها بعنوان یک منبع غذایی عالی برای گیاهان و محصولات کشاورزی بحساب می آیند. 

کودهای مرغی خام و فرآوری نشده شامل پاتوژن هایی هستند که در برخی مواقع می توانند بسیار مضر باشند و آسیب های جدی به گیاهان وارد کنند که اگر کودهای مرغی را فرآوری کنند، در حین فرآیند فرآوری کودهای مرغی، این پاتوژن ها غیر فعال می شوند، اما ممکن است که این پاتوژن ها دوباره پس از مدتی فعال شوند. 

زمانی که می خواهند کودهای مرغی خام را به کودهای مرغی پلیت شده تبدیل کنند، به کودهای مرغی حرارت زیادی وارد کرده تا رطوبت آنها گرفته شود که این حرارت موجب می شود پاتوژن ها نابود شده و کاملا از بین بروند.

این روند گرما دهی و قرار دادن کودها در معرض حرارت و تبدیل کودها به کودهای مرغی پلیتی، روند مناسبی است برای از بین بردن پاتوژن های موجود در کودهای مرغی خام.

پس پلیت سازی کودهای مرغی، علاوه بر بهبودسازی در بافت خاک و غنی شدن کود از نظر عناصر غذایی، پاتوژن ها و مواد مضر در کودها را نیز از بین می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا