کود مرغی

رشد ارز آوری با فرآوری کود مرغی

تلاش هر کشوری اتخاذ سیاست های اقتصادی در جهت افزایش و رشد میزان ارز آوری است. شناسایی ثروت های نهفته بهترین این سیاست هاست. حال آیا فرآوری کود مرغی می تواند مسیر مطمئنی باشد؟
یکی از بهترین انواع کودهای مرغی فرآوری شده، کودهای پلیت غنی شده هستند.
این کودها با اضافه نمودن عناصر مغذی به کودهای اولیه مرغی تولید می شوند. کودهایی که سرشار از عناصری چون: آهن، ازت، روی، پتاسیم و … می باشند.

در فرآیند تبدیل کودهای خام مرغی به کودهای پلیت، تخم حشرات، لاروها و بذر علفهای هرز از کود خام تفکیک، عناصر و املاح و سایر عوامل بیماری زا بواسطه حرارت موجود کاملاً از بین رفته و کودی صد در صد سالم و بهداشتی و بدون هر گونه بوی آزار دهنده حاصل خواهد شد و جهت مصارف گوناگونی از جمله کشاورزی بکار خواهد رفت.

حال توجه به این موضوع بسیار مثمر ثمر خواهد بود،  اینکه این ماده، تحت عنوان کود مرغی خام، که در ابتدای کار دارای انواع باکتری ها و املاح مضر بوده و عموماً یا دور ریز شده و یا بدون هیچ گونه فرآوری در مزارع توزیع می شود، این قابلیت را دارد که در صورت مدیریت صحیح، براحتی شغل های جدیدی را ایجاد کند و بدنبال آن در دو صنعت کلیدی همچون کشاورزی و دامداری انقلابی را ایجاد کند.
انقلابی که نتیجه آن رشد چشمگیر کشاورزی از لحاظ برداشت محصولاتی با تناژ و کیفیت بسیار بالا و نیز تغییر مثبت در ساختار رشد دام و حصول فرآورده های دامی با ارزش غذایی افزون و در نهایت رشد ارز آوری را باعث خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا