کود مرغی

خرید عمده انواع کود مرغی خشک

آیا می دانید کود های مرغی را با چه روش هایی خشک سازی می کنند؟ آیا می دانید خشک سازی کودهای مرغی چه مزایایی خواهد داشت؟ آیا می دانید انواع این کودهای مرغی را به چه منظور خشک سازی کرده و در مراکز خرید بصورت عمده عرضه می نمایند؟
امروزه در ایران و سایر کشورهای جهان استفاده از کودهای مرغی ارگانیک رونق پیدا کرده است. کیفیت این کودها به کیفیت جیره غذایی آنها و شیوه ی نگهداری مرغ ها و جمع آوری فضولات آنها بستگی دارد. آلودگی ها و بیماری های موجود در مرغ ها ممکن است به کودها هم انتقال پیدا کرده باشد و این امر موجب ایجاد آسیب هایی برای گیاهان و محیط زیست شود. از این رو تولید کنندگان کودهای مرغی اقدام به رفع این مشکلات نموده اند.

یکی از موثر ترین راه های از بین رفتن آلودگی ها و بیماری های موجود در کودها از جمله کاتوژن ها، خشک سازی کودهای مرغی می باشد. با خشک کردن کودهای مرغی، کودها کاملا ضدعفونی و استریل شده و تمام آلودگی ها و باکتری های موجود در انها از بین خواهد رفت.

خشک کردن کودهای مرغی به دو روش امکان پذیر می باشد.
در روش اول کودهای مرغی را با تابش مستقیم نور خورشید خشک می کنند که این روش زمان زیادی را برای خشک سازی می طلبد.
در روش دوم کودهای مرغی را با دستگاه های مکانیکی و پیشرفته خشک می کنند. که این روش نیز مستلزم یک سرمایه گذاری اولیه برای خرید دستگاه ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا