کود مرغی

تولید کننده عمده انواع کود مرغی خشک

آیا می دانید که تولید کننده های کودهای مرغی چرا در طی فرآیند فرآوری کودهای مرغی، اقدام به خشک سازی کودهای مرغی می کنند و انواع این کودهای مرغی را بصورت عمده به بازار عرضه می کنند؟
امروزه استفاده از کودهای مرغی در مزارع کشاورزی ایران و دیگر کشورها رواج پیدا کرده و مورد استقبال کشاورزان و باغداران زیادی قرار گرفته است اما متخصصان توصیه نموده اند که از کودهای مرغی تازه به هیچ عنوان در کشت و کار استفاده نشود چرا که این کودها موجب سوختن ریشه و اندام گیاهان می شوند و به سبب آلودگی ها و بیماری هایی که از مرغ ها به انها انتقال داده شده است ممکن است اسیب هایی به گیاهان وارد کنند از این رو حتما باید قبل از استفاده از کودهای مرغی و بمحض جمع آوری آنها از مرغداری ها، کودهای مرغی را فرآوری کنند.

فرآوری کودهای مرغی به این صورت است که ابتدا کودهای مرغی را جمع آوری کرده سپس مواد اضافی و غیر ضروری ان را جداسازی کرده و پس از آن، کودها را با دستگاه ها و روش های مدرن خشک می کنند.

خشک سازی کودهای مرغی فواید زیادی دارد که یک نمونه از آن این است که کودهای مرغی خشک شده حجمشان 20 ال 30 درصد کاهش پیدا کرده که به امر نگهداری و حمل و نقل کودها سهولت می بخشد. یک مزیت دیگر ان این است که در طی فرآیند خشک سازی، کودها به سبب حرارت زیادی که می بینند کاملا ضدعفونی و استریل می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا