کود مرغی

تولید کننده انواع کود مرغی پودری

آیا می دانید کودهای مرغی پودری را از چه موادی تولید می کنند؟ آیا از نحوه ی تولید این کودهای مرغی اطلاعی دارید؟ آیا انواع مختلف کودهای مرغی و فواید و مزایا و مصارف گوناگون آن را می شناسید؟
کودهای مرغی پودری دارای مواد آلی و ازت، فسفر، پتاسیم، و عناصر ریز مغذی مانند روی، مس، منگنز و آهن می باشند پس با این وجود یک منع عالی غذایی برای گیاهان بشمار می آیند و موجب تقویت و حاصلخیزی خاک می شوند.

برای تهیه کودهای مرغی پودری ابتدا فضولات مرغ ها را از مرغداری ها جمع آوری کرده و آنها طی فرآیندهای مدرن و مکانیزه خشک می نمایند پس از خشک شدن کامل کودها آنها را آسیاب کرده و به شکل پودر در می آورند.

در هنگام طی فرایند پودر سازی کودهای مرغی عملیات غنی سازی مواد غذایی هم بر روی کود انجام می گیرد.

میزان کودی که باید به خاک اضافه کرد بستگی به نوع بافت خاک و محصولی که قرار است در آن کشت شود و میزان برداشت محصول و شرایط آب و هوایی آن منطقه بستگی دارد.

میزان و زمان مصرف کودهای مرغی دو عامل بسیار تأثیرگذار بر عملکرد کودها می باشد.

کودهای مرغی پودری مناسب برای استفاده در تمام فصول می باشند اما استفاده از آنها در فصل پاییز زمان بیشتری برای تجزیه کود مرغی در خاک فراهم می گردد.

کودهای مرغی ترکیب شیمیایی بسیار متفاوتی نسبت به سایر کودهای حیوانی دارند و شامل مقادیر زیادی اسید اوریک ها نیتروژن می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا