کود مرغی

تولید عمده کود مرغی گرانوله

آیا می دانید که چرا استفاده از کودهای مرغی گرانوله در کشاورزی اهمیت پیدا کرده است؟ آیا می دانید کودهای مرغی گرانوله چه مزیت هایی داشته و چگونه بصورت عمده تولید می گردند؟
امروزه با پی بردن مردم به مضرات استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی، کشاورزی ارگانیک و تولید محصولات غذایی سالم اهمیت پیدا کرده است که کشاورزی ارگانیک هم وابسته به کودهای ارگانیک است که موجب تقویت و حاصلخیزی خاک شده و رشد و نمو گیاهان را افزایش می دهد و همچنین موجب بهبود ساختار فیزیکی خاک میشود و شرایط مناسبی را برای تنفس ریشه درون خاک فراهم می کند.

کودهای مرغی دارای منابع معدنی بیشتری می باشند چرا که این کودها تولید شده از دفع تام ادرار و مدفوع مرغ ها بوده در صورتی که باقی کودهای دامی تنها از مدفوع مرغ ها تهیه می شوند.

کودهای مرغی گرانوله یکی از کامل ترین انواع کودهای مرغی می باشند. این کودها سرشار از فسفر و پتاسیم بوده و تمامی مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را دارا می باشند.

یکی از مهمترین مزایای کودهای مرغی رانوله این است که این کودها به سبب فشرده بودنشان بصورت پیوسته و به مرور زمان در خاک آزاد شده و با بارش باران و آبیاری های پی در پی شسته نمی شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا