کود مرغی

توزیع انواع کود مرغی مایع

آیا می دانید کود مرغی مایع چیست؟ کودهای مرغی مایع چه تفاوت هایی با کودهای مرغی معمولی دارند؟ کود مرغی مایع چه مزیت هایی نسبت به کود مرغی خام دارد که آنها را به مایع تبدبل می کنند؟ آیا تفاوت انها تنها در شکل آنهاست؟ توزیع کودهای مرغی مایع به چه شکل است؟
کودهای مرغی در سراسر جهان مخصوصا کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه ارزش بسیار زیاد و جایگاه ویژه ای دارد اما در ایران حجم عظیمی از آن بلا استفاده مانده و دچار فساد می شود.

در ایران میزان زیادی از کود مرغی تولید شده در باغ های پسته کرمان و رفسنجان و بم و دامغان مصرف می شود چرا که خاک این مناطق بخاطر کم بودن ریزش باران دچار خشکی شده اند و برای رفع این مشکل از کودهای مرغی استفاده می کنند.

در بعضی از باغ ها سیستم کاشت درختان و رسیدگی به انها بگونه ایست که نیاز است کودها و موادی که قرار است به خاک و گیاه برسند بصورت مایع باشند و در آب حل شوند ولی چون کودها قابلیت انحلال پذیری در آب را نداشته اند باید بصورت چالکود و شخم زنی مورد استفاده قرار بگیرند.

برای رفع این مشکل کودها را از حالت جامد به حالت مایع تبدیل نموده اند تا بتوانند آن را در سیستم آبیاری بکار ببرند و موجب سهولت کار کوددهی در باغ ها بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا