دسته‌بندی نشده

اهمیت و فواید کود مرغی در فصل پاییز

اهمیت و فواید کود مرغی در فصل پاییز

به اهمیت و فواید کود مرغی در فصل پاییز که بیشترین زمان برای تجزیه کود مرغی و آماده سازی عناصر غذایی موجود در آن فراهم می گردد اشاره می نماییم.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ،یعقوب دلدار با اشاره به گزارش درج شده در روزنامه محلی استان مبنی بر اعلام کود مرغی در شهرستان پارسیان سلامت مردم را به خطر می اندازد ،گفت:با شروع فصل پاییز آغاز کشت دراین شهرستان شروع می شود و استفاده از کودهای آلی و ارگانیک کود مرغی امروز در دنیا خصوصا درایران به مصرف کشاورزی می رسد. و به این عمل می توان کودهای شیمیایی که آثار مخربی به روی زمین و محصول و در نتیجه برای انسان خواهد داشت مورد استفاده قرار نگیرد و اینگونه کودها جایگزین آن شود.

وی با بیان خواص و امتیاز کود مرغی درکشاورزی افزود: تامین مقدار زیادی از عناصر غذایی مورد استفاده گیاه، تشکیل هوموس در خاک که باعث اصلاح خاک سطحی و اصلاح شرایط فیزیکی زمین با بافت سنگین و سبک می شود که نتیجه آن تهویه خاک ،افزایش قدرت رویش بذر گیاه و افزایش ظرفیت نگهداری آب در زمین و بالاخره افزایش فعالیت میکرو ارگانیسمهای مفید در خاک می شود.

وی افزود:بنابراین با مصرف متناسب کود مرغی در کشاورزی کیفیت خاک از نظر فیزیکی و شیمیایی افزایش یافته و این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

دلدار خاطر نشان شد: استفاده صحیح از کود مرغی فرآوری شده دارای مزایایی می باشد از جمله آن مزایا می توان به استفاده بهینه از کود مرغی به عنوان یک ماده با ارزش جهت استفاده در کشاورزی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از مقادیر کود مرغی در کشور اشاره کرد.

دلدار از دیگر مزایای استفاده صحیح از کود مرغی به کمک بسزایی به مرغداران برای تهیه بازار جدید جهت فروش کود مرغی و حل یکی از مشکلات مرغداران و جلوگیری از ورود مقادیر قابل توجهی کود شیمیایی از خارج از کشور و در نتیجه صرفه جویی ارزی، کمک به حفظ و زنده ماندن زمین های کشاورزی برای نسل جدید اشاره کرد.
منبع: بازار کود ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا