کود مرغی

تولید و فروش کود مرغی در رفسنجان

کود مرغی از مهمترین نوع کود حیوانی پر مصرف در بین مردم رفسنجان می باشد که تولید و فروش انواع کود مرغی در این شهر جایگاه ویژه ای را برای خود در نظر گرفته اند.
کشاورزان رفسنجانی یکی از تولید کنندگان برتر پسته در جهان می باشند که برای بالا بردن راندمان کاری خود استفاده از کود مرغی را در نظر گرفته اند. آنها کود مرغی خشک را به روش شیاری در عمق 15 الی 20 سانتی متر در سایه انداز درخت ریخته و با لایه ای از خاک می پوشانند و طی چند مرحله آبیاری شاهد بازده کود مرغی خواهند بود.
فسفر موجود در کود مرغی در ابتدای امر ضعف ساقه ها و برگ های درختان پسته را کاهش داده و در انتقال انرژی در گیاه نقش موثری را بازی می کند. سپس با بالا بردن میوه دهی این درختان لبخند را بر روی لبان کشاورزان نمایان می کنند.
این موارد که ذکر شد مزایای یک عنصر از کود مرغی بود در صورتی که این کود آلی سرشار از عناصری مانند پتاسیم، ازت و فسفر می باشد که هر عنصر به نوبه ی خود نقش مهمی را در طول رشد درختان ایفاء می کنند.
بنابراین تولید و فروش انواع کود مرغی در رفسنجان بازار گرمی را به خود گرفته است و مصرف این کود در رفسنجان جایگاه ویژه ای را برای خود پیدا نموده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا