کود مرغی

تهیه و فروش کود مرغی پلت

آیا کود مرغی پلت را می شناسید؟ آیا جهت تهیه آن می دانید مراکز فروش را چگونه شناسائی کنید؟ و آیا می دانید کودهای مرغی مطلوب و استاندارد چه تاثیرات و ویژگی دارند؟
از آنجا که کود مرغی همیشه بصورت سنتی از محل مرغداری ها به سادگی قابل دسترس بوده، لذا مورد استقبال کشاورزان جهت مصرف در مزارع قرار گرفته و مزیت دیگر آن نیز قیمت تمام شده پائین و به صرفه بودن این نوع کود بوده است.

تمام اشکال و حالت های گوناگون کود مرغی، مطلوب جهت کشاورزی هستند، ولی شایع ترین نوع کود مرغی، مصرف آن بصورت فله است که دارای ایراد و مشکلاتی نیز می باشد.که یکی از این موارد مشکل ساز، وجود آمونیاک در کودهای خام فله است و براحتی طی فرآیند یک یا دو دوره کشت، باعث کاهش حاصلخیزی زمین خواهد شد.

ولی چنانچه کودهای مرغی به شکل پلت مورد استفاده قرار گیرند، مطمئناً نواقص آن برطرف خواهد شد، چرا که طی فرآیند پلت سازی کود، باکتری ها و املاح آلوده آن به سبب حرارت دفع خواهد شد.

لذا جهت ثمر بخشی بیشتر در فعالیت های کشاورزی، مراکز و تولیدکنندگان معتبر و دارای مجوز از سازمان جهاد و بهداشت، اقدام به تهیه، تولید و فروش این نوع کود کرده اند، و جهت شناسایی آنها به سایت ها و مراکز پیشنهادی توسط کارشناسان امر مراجعه نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا