کود مرغی مایع

فروشگاه انواع کود مرغی مایع خارجی

استفاده از کود مرغی مایع خارجی، از زمان های بسیار دور مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گرفته است. ما دارای تعداد بالایی از کودها هستیم که از بهترین آن ها کود خارجی است. به دلیل استفاده بسیار زیاد افراد از این کودها، مراکز بسیار زیادی بوجود آمده اند که به ارائه خدمات می پردازند و مردم می توانند براحتی کود مورد نیاز خود را تهیه بفرمایند. این قبیل از فروشگاه ها در سراسر ایران پراکنده اند و مردم در هر مکانی می توانند این کود را تهیه بفرمایند.

فروشگاه انواع کود مرغی مایع خارجی

مقایسه کود مرغی مایع خارجی و ایرانی

مقایسه کود مرغی مایع خارجی و ایرانی نیاز به مقدار کافی و متعادل از کودها؛ مثل کود مایع ماهی و یا … برای رشد مطلوب و با کیفیت هر گیاهی مورد نیاز است. بسیاری از عناصر مورد نیاز گیاه به میزان کافی در خاک وجود نداشته و یا جذب آن ها با محدودیت همراه است، لذا باید به صورت کود به گیاه رسانده شوند.

ما دارای انواع بسیار بالایی از کودها به صورت جامد و مایع هستیم. جذب این کودها معمولا از طریق برگ گیاه است، ضمن این که این کود همراه با آبیاری نیز قابل استفاده هستند. استفاده از آب به همراه کودهای مایع، باعث می شود که نیاز به  مصرف مقدار کود کم تری باشد که در اینصورت به صرفه تر است.

در واقع کودهای ایرانی دارای مزایای زیادی هستند که از آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از آن ها می توان به صورت محلول پاشی استفاده کرد که در اثر استفاده از آن می توان بازدهی بیش تری را هم داشت.
  • از جذب بسیار بالایی برخوردارند که این امر کارایی آن ها را چند برابر می کنند.
  • می توان با مصرف آن ها تغذیه مطمئن و قابل کنترل گیاه را داشت و به دلیل امکان ترکیب با نسبت های مختلف عناصر مورد نیاز، بسیار کاربردی هستند.
  • در فرآیند تغذیه درخت و گیاه با کاهش مصرف کود مواجه هستیم که این باعث کاهش هزینه های تغذیه ای گیاه می شود.
  •  کاهش آلودگی محیط زیست (منابع خاک و آب) در قیاس با کودهای جامد را به دنبال دارند.

اما در عوض ما دارای انواع بسیار بالایی از کودهای خارجی هستیم که برای خرید آن ها باید میزان پول بیش تری را پرداخت کنیم. این مدل از کودها  مشکلات گیاه را دقیق تر بررسی می کنند و گاها می توانند عملکرد بهتری هم داشته باشند.

جدیدترین تغییر قیمت انواع کود مرغی در بازار

جدیدترین تغییر قیمت انواع کود مرغی در بازار در حال حاضر کودهای متنوعی به بازار ارائه شده اند که این باعث تغییر قیمت مدل کودهای قدیمی تر می شود. اما در هر حال عوامل بسیار زیادی هستند که انواع کودها از جمله قیمت کود مرغی را تعیین می کنند. از این عوامل می توان به تغییر مداوم نرخ ارز اشاره کرد که در تعیین قیمت روز کود بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا