کود مرغی پلیت شده

قیمت کود مرغی پلیت شده اصفهان

قیمت کود مرغی پلیت شده در اصفهان هر کیلو با توجه به آنالیز تولید، و انواع عناصر به کار رفته در آن توسط کارخانه مشخص می شود. در این میان می توان به بهترین نمونه های تولید شده در ایران به کود مرغی اصفهان، و شیراز اشاره کرد. امروزه در بازار محصولات کشاورزی شاهد نمونه های مختلفی از کودهای مرغی با قیمت‌های گوناگون هستیم. در این میان اگر با کارخانجات تولید کننده این کودها ارتباط برقرار شود بدون شک با نمونه های بسیار قوی از کود روبرو خواهیم شد، که در بحث هزینه ها تاثیرات چشمگیری برای ما به همراه خواهد داشت. قیمت روز کود مرغی پلیت در تهران با توجه به نوع برند، و کیفیت، با هم فرق می کند.

قیمت کود مرغی پلیت شده اصفهان

مصارف کود در کشاورزی ایران

مصارف کود در کشاورزی ایرانمصارف کود در کشاورزی ایران افزایش چشمگیری داشته است. انواع کودها به خاطر تاثیرات مثبتی که روی محصولات کشاورزی داشته است. سبب شده انواع کودها مانند کود شیمیایی، کود آلی، کود بیولوژیک، تولید آن ها افزایش یابد. این کودها باعث شده محصولات کشاورزی افزایش یابد. علاوه بر مزایایی که این کودها دارد. اما صدمات زیادی را به خاک و موجودات زنده وارد کرده است.

در این جا لازم است تعریفی از انواع کودها ارائه دهیم تا با آن ها آشنا شویم.

  • کود شیمیایی : این محصول از ترکیبات شیمیایی مختلفی تشکیل شده است. و همین سبب شده بین کودها تفاوتی های وجود داشته باشد. در نتیجه در هنگام خرید باید با انواع کودها آشنا باشیم تا بتوانیم یک محصول مناسب را خرید کنیم.
  • کود آلی : این کود که به کمپوست معروف است. همان بقایای تخمیر شده زباله های شهری، و ضایعات دامی، است. این کود هیچ آسیبی به خاک های کشاورزی وارد نمی کند. این کود شامل کودهای حیوانی و مرغی، کمپوست حاصل از ضایعات تولید قارچ، ضایعات کارخانه تولید دخانیات و غیره می شود.
  • کود های بیولوژیک: این کودها از طریق فعالیت های ارگانیسمی در خاک مواد مغذی را به گیاه میرساند.

انواع مختلف کود مرغی

انواع مختلف کود مرغیانواع مختلف کود مرغی شامل موارد زیر می شود:

  1. کود مرغی غنی شده
  2. کود مرغی مایع
  3. کود مرغی ارگانیک
  4. فشنگی
  5. پلت مرغی
  6. گرانوله
  7. پودری
  8. خام
  9. فله
  10. مرغ مادر
  11. سالنی
  12. تخمگذار
  13. قفسی
  14. کامل
  15. کیسه ای
  16. پلیت مرغی
  17. اصلاح شده
  18. دامی
  19. عمیق
  20. کود مرتفع

انواع بسته بندی کود

انواع بسته بندی کودکود مرغی پلیت شده در کیسه لمینت سه لایه با وزن های ۲۵ کیلو، و ۵۰ کیلویی قرار گرفته تولید می شود. و نمونه مایع آن در انواع گالنها در وزن های ۲۰ ، ۱۰ ، و ۴ لیتری به صورت وارداتی و نمونه تولید شده در ایران در سطل ۲۰ لیتری قرار دارد.

شما می توانید با جستجو در گوگل بسته های متنوع این محصول که در بازار یافت می شود را مشاهده کنید تا در زمان خرید بتوانید به راحتی انتخاب خود را انجام دهید. تولید محصول در بسته بندی های مختلف باعث می شود مصرف کننده بتواند محصول متناسب با نیاز خود را خرید کند که این به نوبه خود می تواند باعث صرفه جویی شود.

آشنایی با کود مرغی پلیت شده

کود مرغی پلیت شده را می توان به عنوان یکی از بهترین و کاملترین غذاهای موجود در زمان بستر سازی خاک باغات یا مزارع معرفی کرد. به این دلیل که کودهای مرغی پلیت شده در انواع مختلف با دارا بودن تمامی عناصر مهم غذایی به گونه ای گیاه را تقویت می‌کند که تا میانه رشد کمبود عناصر در آنها مشاهده نشود. این نوع محصول یک کود ارگانیک کامل محسوب می شود. که منبع عالی برای تقویت خاک است.

خط تولید کود مرغی با استفاده از پیشرفته ترین روش ها و ماشین آلات انجام می شود. این کود در زمان تولید کاملا ضد عفونی و استریل می شود. و از عوامل بیماری زا، بذر علف هرز، لاور، تخم حشرات، و سایر آلودگی ها دور است. کود حیوانی مرغی غنی شده مانند انواع کودهای شیمیایی اثر مخربی روی محصولات کشاورزی نمی گذارد.

نحوه خرید انواع کود مرغی

نحوه خرید انواع کود مرغی به روش های زیر انجام می شود:

  • مراجعه کارخانه تولید کود ارگانیک
  • مراجعه به نمایندگی و مراکز فروش کود مرغی فله ای و عمده
  • مراجعه به فروشگاه هایی که در سطح شهر وجود دارد و انواع کودهای ارگانیک و شیمیایی را عرضه می کنند.

شما می توانید از طریق این روش ها کود مرغ گوشتی، کود مرغ قفسی، کود مایع ارگانیک، و….. را تهیه کنید. برای خرید آنلاین کود هم می توان به سایت های فروش این محصول مراجعه کرد. اگر شما به بازار کود کشاورزی که بسیار پر رونق است بروید می توانید خرید کود پودری را با قیمت های مناسبی انجام دهید. همچنین فروش کود مایع هم در این بازار توسط فروشندگان مختلفی انجام می شود که برخی از این فروشندگان هم تولید کود شیمیایی و هم ارگانیک را انجام می دهند.

انواع کود مرغ شامل موارد زیر می شود که ما به طور خلاصه به آن اشاره می کنیم:

  • کودی که از بستر جوجه های گوشتی بدست می آید: کیفیت این نوع کود بستگی به موادی دارد که از بستر بدست می آید. که این هم به طور کلی به تغذیه جوجه ها وابسته است. اگر بستر مرغ تمیز باشد و  مواد اضافی مانند خاک، سنگریزه، و آهک نداشته باشد مرغوبیت کود افزایش می یابد.
  • کود مادر یا نیمچه های تخم گذار : فضولات این کود بیشتر از جوجه های گوشتی است به همین دلیل کیفیت آن هم کمتر است.
  • کود مرغ تخم گذار یا مادر در روش بستر
  • کودی که از بستر قفس بدست می آید: این کود چون تمیز است و عاری از هر گونه فضولات است ارزش بیشتری نسبت به دیگر کودها دارد. در هنگام تهیه این کود باید به موارد زیر توجه کرد:
  • کود هر روز به صورت تازه جمع آوری شود.
  • حاوی مواد اضافی مثل سنگ، شیشه، میخ، و.ـ. نباشد.
  • این کود باید در آزمایشگاه ها عناصر آن مانند پروتئین، چربی، فسفر، و.ـ..اندازه گیری شود.

روش تولید کود مرغی پلیتی

روش تولید کود مرغی پلیتیروش تولید کود مرغی پلیتی شامل مراحل زیر می شود:

  • ابتدا پس مانده های کود مرغ از مرغداری ها خریداری و روی هم انباشته می شود.
  • در مرحله دوم کودهای خریداری شده به روش های مختلفی خشکانده می شود. خشک کردن محصول باعث می شود حجم کودها کاهش یابد.
  • در مرحله سوم املاح و مواد معدنی زیادی به آن اضافه می شود.

تمام مراحل تولید محصول صد در صد بر روی قیمت محصول موثر است.

تفاوت کود مرغی که از قفس مرغ تخمگذار بدست می آید با کودی که از بستر جوجه کشی تهیه می شود:

  • کلسیمی که در کود مرغی قفسی است بیشتر از بستر جوجه کشی است.
  • میزان فسفر کود قفسی بیشتر از بستر جوجه کشی است.
  • میزان منیزیم کود قفسی بالاتر از کود بستر جوجه کشی است.
  • پتاسیم و آهن موجود در کود قفسی بالاتر از کود بستر جوجه کشی است.
  • و دیگر عناصر مانند روی، منگنز، موجود در کود قفس بیشتر از کودی است که از بستر جوجه کشی تهیه شده است.

مشخصات کود مرغی پلیت شده

مشخصات کود مرغی پلیت شدهمشخصات کود مرغی پلیت شده شامل موارد زیر می شود:

  • این کود از مواد مغذی بالایی تشکیل شده است. به خاطر همین این کود از قوی ترین کودها محسوب می شود.
  • این محصول می تواند به ریشه کمک کند تا مواد غذای و عناصر مورد نیاز خود را از خاک بگیرد.
  • هرچه تغذیه مرغ در مرغداری ها بهتر باشد مرغوبیت و عناصر موجود در این کود بیشتر است.

این کودها همان طور که از نامشان پیداست از بستر پرورش مرغ های تخم گذار در قفس یا بستر جوجه ها تهیه می شود. یقینا کودی که از قفس های نگهداری مرغ ها بدست می آید چون با خاک مخلوط نشده نسبت به کودهای که در زیر آن ها خاک است و با خاک مخلوط شده کیفیت بالایی دارد. در واقع یکی از مشکلات استفاده از کودهای مرغی ضایعاتی است که در فضولات مرغ ها وجود دارد. کودهای مرغی بی کیفیت دارای علف های هرز، آفت گیاهی، و ناخالصی های صنعتی است که با فضولات مرغ ها و بستر آن ها مخلوط شده است. با این اوصاف نتیجه می گیریم با کیفیت ترین کود از منشا و بستر خالص بدست می آید.

قیمت کود پلیت مرغی در بازار

قیمت کود پلیت مرغی در بازارقیمت کود پلیت مرغی در بازار با توجه به نوع برند، کیفیت، بسته بندی، با هم فرق می کند. ما می توانیم به سایت های فروش این محصول مراجعه کنیم و از انواع قیمت کود مرغی آگاهی یابیم. چون بیشتر فروشگاه های اینترنتی با توجه به شرایط و نوسانات بازار قیمت ها را به روز می کنند.

عرضه کود مرغی پلیت فراوری شده

عرضه کود مرغی پلیت فراوری شدهعرضه کود مرغی پلیت فرآوری شده توسط فروشندگان مختلفی انجام می شود. تمام این فروشندگان در تلاش اند محصول را با قیمت تولیدی خریداری کنند تا در هنگام فروش بتوانند محصول را با قیمت مناسبی به بازار عرضه کنند.

بیشتر توصیه می شود در فصل تابستان از کود مرغی استفاده شود. این کود باید قبل از کشت و با شخم زدن خاک استفاده شود. بهترین زمان برای مصرف کود مرغی برای مرکبات از اواخر دی تا نیمه بهمن است. و برای سایر گیاهان باید در هنگام آماده سازی زمین از آن استفاده کرد.

استفاده از این محصول در فصل پاییز باعث می شود بسیاری از مواد غذایی کود در اثر بارش های زمستانی از بین برود. مقدار مصرف این کود در هر هکتار بستگی به مقدار آب و نوع خاک دارد. بعد از این که کودها در زمین پخش شد باید در چند سانتی متر عمق خاک انجام شود و بعد به آرامی نهال و گیاه را آب داد.

.

خرید اینترنتی کود مرغی غنی شده

خرید اینترنتی کود مرغی غنی شدهبرای خرید اینترنتی کود مرغی غنی شده باید به فروشگاه های معتبری که محصول را به صورت آنلاین عرضه می کنند مراجعه کرد.

مزایایی کود مرغی شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده بهینه از این محصول باعث ایجاد یک ماده با ارزش در کشاورزی می شود.
  • اگر این محصول فرآوری شده باشد مقدار مصرف و هدر رفتن آن کمتر است.
  • جلوگیری از آلودگی محیط زیست
  • کمک به مرغداران برای تهیه بازار جدید و حل یکی از مشکلات مرغداری ها
  • جلوگیری از ورود مقادیر قابل توجهی ارز از کشور
  • اصلاح ساخت و بافت خاک های کشاورزی و جلوگیری از فرسایش خاک
  • فاقد بذر علف های هرز و ….

اهمیت صادرات کود مرغی پلیتی در ایران

اهمیت صادرات کود مرغی پلیتی در ایراناهمیت صادرات کود مرغی پلیتی در ایران به دلایل زیر است:

  • صادرات این محصول می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.
  • علاوه بر این صادر کردن این محصول ایرانی سبب می شود کارخانه های تولید کننده رونق بگیرند که این می تواند برای جوانان عزیز کشورمان اشتغال ایجاد کند. همچنین صادرات این کود باعث می شود ما بتوانیم کیفیت محصول خود را به تمام بازارهای خارجی نشان دهیم.
  • صادرات این کود سبب می شود تولید کنندگان ایرانی تلاش کنند تا کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و یک نوع رقابت بین تولید کنندگان داخلی ایجاد می شود و هر تولید کننده تلاش می کند مرغوبیت محصول تولیدی خود را افزایش دهد تا بتواند به بازارهای خارجی ورود پیدا کند.

مهمترین کاربرد های کود مرغی پلیتی

مهمترین کاربرد های کود مرغی پلیتیمهم ترین کاربردهای کود مرغی پلیتی شامل گزینه های زیر می شود:

  • انواع کودها من جمله کود مرغی در تمام دنیا در کشاورزی مصرف می شود. این کود چون عناصر و ویتامین های مورد نیاز گیاه را تامین می کند بسیار مورد توجه قرار گرفته است این محصول نیتروژن، فسفر، پتاسیم، و… را به ریشه گیاه می رساند و به رشد گیاه کمک می کند. این کود سبب ایجاد هوموس در خاک می شود که این هوموس باعث می شود رویش بذر و درخت افزایش می یابد. همچنین به تهویه خاک هم کمک می کند. در نتیجه این محصول می تواند فعالیت میکرو ارگانیسم های خاک را بالا ببرد. به طور کلی استفاده از این کود باعث می شود کیفیت خاک از لحاظ فیزیکی و شیمیایی افزایش پیدا کند و وقتی خاک کیفیت و مرغوبیت آن افزایش یابد دیگر نیازی به کودهای شیمیایی نیست.
  • از کاربردهای دیگر این محصول می توان به تغذیه دام و ماهی اشاره کرد.
  • همچنین بعضی از کشورهای پیشرفته مانند انگلیس از این کود برای سوخت نیروگاه های تولید برق استفاده می کنند. اما بیشتر از ۹۰% این کود در کشاورزی استفاده می شود.

پخش کلی کود مرغی در بازار های داخلی

پخش کلی کود مرغی در بازار های داخلیپخش کلی کود مرغی در بازار های داخلی توسط شرکت های بازرگانی، تولید کنندگان، و دیگر عمده فروشان انجام می شود. این گروه ها انواع محصول را با قیمت های متفاوتی عرضه می کنند.

هرچه مواد اضافی و فضولات کودها کمتر باشد تولید محصول به راحتی انجام می شود.

روش های تهیه کود مرغی :

  1. تولید به روش روی هم انباشتن یا دپو کردن: در این روش کودها در فضای سرپوشیده و به دور از مرغ ها ذخیره و روی هم ریخته می شود. در این روش باید هر چند روز یک بار کودها را زیرورو کرد. واکنش های شیمیایی مختلفی در این کودها زمانی که روی هم انباشته شده اند روی می دهد که این باعث می شود ازت عالی خاک از بین برود.
  2. خشک کردن: این روش در بسیاری از کشورهای جهان رایج است روش خشک کردن به دو صورت انجام می شود: ۱-  استفاده طبیعی: در این روش کودها در هوای آزاد و به وسیله گرمای خورشید خشک می شود. ۲- استفاده از خشک کن های مکانیکی
  3. روش ensiling یا سیلو کردن کود مرغ : برای سیلو کردن مرغ می توان آن را با کاه، پوسته برنج، و ذرت علوفه ای مخلوط و سیلو کرد.

خرید کود مرغی پلیتی از کارخانه

خرید کود مرغی پلیتی از کارخانهبرای خرید کود مرغی پلیتی از کارخانه باید به شهرک های صنعتی مختلفی که در مناطق زیادی از کشورمان وجود دارد برویم و محصول را با قیمت درب کارخانه خرید کنیم. اگر امکان مراجعه به کارخانه برای شما وجود نداشت می توانید به نمایندگی، مرکز فروش، که مراجع رسمی فروش محصول تولید کننده هستند مراجعه و محصول را تهیه کنید.

فروش اینترنتی کود مرغی به صورت فله

فروش اینترنتی کود مرغی به صورت فلهفروش اینترنتی کود مرغی به صورت فله توسط سایت های فروش انجام می شود. در این فروشگاه ها ما می توانیم انواع کودها را با هم مقایسه کنیم و بهترین محصول را انتخاب کنیم.

تفاوت کود مرغی با سایر کودهای حیوانی:

  • کود مرغی ازت و پتاسیم بیشتری نسبت به دیگر کودهای حیوانی دارد به خاطر همین تغذیه گیاه با این کود بهتر انجام می شود.
  • ازت موجود در کود مرغی سریع تر از کودهای دامی استفاده می شود. که این به خاطر اسید اوریک در مرغ است.
  • کود مرغی سریع جذب گیاه می شود اما سایر کودهای حیوانی مانند ( گوسفند، گاوی،) به صورت تدریجی جذب گیاه می شود.
  • این کود نسبت به دیگر کودهای حیوانی مواد غذایی و عناصر زیادی دارد.

خریدار ارزان ترین کود های مرغی

خریدار ارزان ترین کود های مرغیبرای خرید ارزان ترین کودهای مرغی اما با کیفیت بالا باید به مراکز فروش کود مرغی که در برخی از شهر های ایران وجود دارد مراجعه کرد. خرید از این مراکز باعث می شود ما از کیفیت کالا مطمئن باشیم و هزینه کمتری را صرف کنیم. چون در این مکان ها محصولات با قیمت درب کارخانه به فروش می رسد. در واقع همین باعث شده که تمام صادر کنندگان، و عمده فروشان، خرده فروشان، برای خرید به این مراکز مراجعه کنند.

سفارش عمده و جزئی بهترین کود مرغی

سفارش عمده و جزئی بهترین کود مرغیبرای سفارش عمده و جزئی بهترین کود مرغی باید به عمده فروشان و خرده فروشان معتبر این محصول مراجعه کرد. این دو گروه هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین محصول را عرضه می کنند.

روش های کمپوست کردن کود مرغی:

  • روش سنتی: در این روش کود به مدت ۶ الی ۹  ماه هوا دهی می شود و در معرض نور آفتاب کمپوست می شود.
  • روش صنعتی: در این روش کود مرغی بعد از خشک شدن و کم شدن رطوبت به پلیت مرغی تبدیل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا