کود مرغی

فواید کود پایه مرغی غنی شده برای پسته

آیا انتخاب کود آلی پایه مرغی برای کود غنی شده تأثیری بر فواید آن در باغات پسته دارد؟ تحت چه شرایطی کود آلی پایه به غنی شده تبدیل می شود؟
کود مرغی برای پایه قرار گرفتن در کود آلی غنی سازی شده زیر نظر کارشناسان آنالیز قرار گرفته و درصدهای عناصر موجود در آن گزارش داده می شود. طبعا هر چه قدر یک کود آلی پایه، مغذی و مرغوب باشد در کارخانه های فرآوری کننده تحت فرمولاسیونی مواد شیمیایی کمتری مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم، آهن، روی، بر، منگنز و… در آن دخالت داده می شود.
امروزه کود های مرغی زیادی با عناوین کود مرغی پلیت شده و یا غنی شده در بازارهای فروش قرار دارند که همگی پایه آنها کود مرغی خام بوده است. اولین بار استفاده از کود مرغی در باغات پسته اتفاق افتاده است.
صدر صد زمانی که کود مرغی غنی شده مورد مصرف برای درختان پسته از کود مرغی مرغوبی برای پایه آن به کار رفته باشد عملکرد و بازده بهتری خواهد داشت. چنین کودهایی به روش شیاری در باغات پسته کاربرد دارد و فواید مهمی را بر روی پسته اجراء می نمایند.
عموما تشخیص کود غنی شده مرغوب از عهده هر شخص عادی خارج است پس بهتر است انتخاب عالی ترین کود مرغی غنی شده را بر عهده مهندسین کشاورزی این سایت قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا